"Vårt partnerskap med Aktarr har gett oss djupa insikter om en för oss värdefull målgrupp. Det har utvecklat våra arbetsmetoder, ökat vår interna medvetenhet och gett oss nya kunder och medarbetare."
"Vi behöver byggnadsarbetare från hela befolkningen. Jag hoppas att det här kan leda till en ökad mångfald i byggbranschen och att fler byggnadsarbetare kan jobba under svenska kollektivavtal." (Resultat: 1400 ansökningar på 24h) Johan Lindholm, ordförande på fackförbundet Byggnads.
"Energiföretagarna ser ett behov av att nå ut till nya grupper på arbetsmarknaden för att hitta rätt kompetens. En viktig målgrupp är alla Sveriges 500 000 arabisktalande. Förutom en banner har Aktarr marknadsfört två informationsvideor med arabisk text i sina kanaler vilka setts av över 100 000 personer och har på kort tid gett ett massivt gensvar." ELIN, PROJEKCHEF PÅ ENERGIFÖRETAGEN
"För att Malmö är en stad med väldigt många nationaliteter på väldigt liten yta. Rent affärsmässigt är det bara dumt om vi missar hälften av stadens entreprenörer med vår kommunikation." Aktarr spelar en viktig roll i ekosystemet för företagare i Sverige.
“Aktarr hjälper oss att nå och bygga relation med den arabisktalande i Sverige. Deras kunskap och insikter om hur målgruppen nås och hur vi kan bli relevanta för dem är grunden alla framgångsrika marknadsföringskampanjer vi gör tillsammans. Jag är väldigt glad och full av förväntan på vårt fortsatta samarbete 2022.
När jag berättar för företagsledare om Aktarr, den tredje största plattformen i Sverige, på arabiska som är det nästmest talade språket i Sverige så frågar jag dem om de har en media strategi för denna målgrupp. Då inser de att de saknar en och det är därför som Aktarr är plattformen de behöver.
Så klart vill ni också annonsera hos oss!